Type to search

Yue Nakayama, Still Life with Fruits, Vegetables and a Chicken

Yue Nakayama (1989, Shanghai, China)
based in Houston, TX, United States
www.yuenakayama.com

Still Life with Fruits, Vegetables and a Chicken
10:00
HD video
2017

Somewhat silly, existential conversations take place, performed by way of numerous children’s voices which mix together making it difficult to differentiate one from the other. The gender of the voices and whether the voice is human or computer generated is obscured throughout the video. The subject matter of these stupid and fanatical conversations includes killing cockroaches, socializing at the grocery store, and the extinction of chickens. Bright and colorful images of macro views of sculptural installation made from mundane objects with hand-drawn animation create a playful backdrop to the idiosyncratic voice-overs. The abstract shapes, voice-overs, and disco music in the background create a moment of dissonance and false hopes.

The piece is staged in speculative Sci-fi environment where earth underwent climate change
apocalyptic condition and human spices successfully colonized and migrated to Mars. Young
children’s voices narrate a conversation about mundane yet peculiar concerns of their daily lives. The object and digital shapes form an abstract futuristic city environment through the use of a macro lens. The piece fantasizes about the future environment we live in through idiosyncratic use of everyday objects.

[ESP]
En “Still Life with Fruits, Vegetables and a Chicken” se producen conversaciones existenciales un tanto tontas, realizadas a través de las voces de numerosos niños que se mezclan, lo que dificulta la diferenciación de una de la otra. El género de las voces y si la voz es humana o generada por computadora se oscurece a lo largo del video. El tema de estas conversaciones estúpidas y fanáticas incluye matar cucarachas, socializar en la tienda de comestibles y la extinción de los pollos. Las imágenes brillantes y coloridas de las vistas macro de la instalación escultórica hecha de objetos mundanos con animación dibujada a mano crean un fondo lúdico para las voces en off. Las formas abstractas, las voces en off y la música disco en el fondo crean un momento de disonancia y falsas esperanzas.

La pieza está representada en un entorno especulativo de ciencia ficción donde la tierra sufrió el cambio climático. condición apocalíptica y especias humanas colonizaron con éxito y migraron a Marte. Las voces de los niños narran una conversación sobre preocupaciones mundanas pero peculiares de su vida cotidiana. El objeto y las formas digitales forman un entorno de ciudad futurista abstracto mediante el uso de una lente macro. La pieza fantasea con el entorno futuro en el que vivimos mediante el uso idiosincrásico de objetos cotidianos.

[CAT]
A «Still Life with Fruits, Vegetables and a Chicken» es produeixen converses existencials una mica ximples, realitzades a través de les veus de nombrosos nens que es barregen, cosa que dificulta la diferenciació d’una de l’altra. El gènere de les veus i si la veu és humana o generada per ordinador s’enfosqueix al llarg del vídeo. El tema d’aquestes converses estúpides i fanàtiques inclou matar escarabats, socialitzar a la botiga de queviures i l’extinció dels pollastres. Les imatges brillants i acolorides de les vistes macro de la instal·lació escultòrica feta d’objectes mundans amb animació dibuixada a mà creen un fons lúdic per a les veus en off. Les formes abstractes, les veus en off i la música disc en el fons creen un moment de dissonància i falses esperances.

La peça està representada en un entorn especulatiu de ciència ficció on la terra va patir el canvi climàtic. condició apocalíptica i espècies humanes van colonitzar amb èxit i van migrar a Mart. Les veus dels nens narren una conversa sobre preocupacions mundanes però peculiars de la seva vida quotidiana. L’objecte i les formes digitals formen un entorn de ciutat futurista abstracte mitjançant l’ús d’una lent macro. La peça fantasia amb l’entorn futur en què vivim mitjançant l’ús idiosincràtic d’objectes quotidians.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies

Aquest lloc web fa servir galetes per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies

This website uses cookies so that you have the best user experience. If you continue browsing you are giving your consent for the acceptance of the aforementioned cookies and the acceptance of our cookies policy

ACEPTAR
Aviso de cookies