Type to search

Jessica Auer, Keno City of Silver

Jessica Auer (1978, Montreal, Canada)
based in Montreal
www.jessicaauer.com

Keno City of Silver
17:45
Film
2017

Since the portholes of the Elsa silver mine closed in 1989, the population of Keno City, Yukon, a community that housed many of Elsa’s miners and workers, dwindled to a mere twenty inhabitants. But unlike many other frontier mining towns, this tiny end-of-the-road settlement defied complete abandonment. While searching for Keno’s reason for being, this film explores the dynamics of frontier lifestyle, cultural preservation and attachment to place, drawing a portrait of quasi-ghost town and the community that is responsible for its revival. Through detailed and storied observations, Keno City of Silver also connects the collapse of the silver mining industry with filmography, mirroring the history of Keno with that of silver-based photography and the arrival of the digital age.

The artist discovered Keno City a few years ago while she was travelling throughout the Yukon Territory. Keno is 500 kilometers away from the nearest city with almost no other towns in between so Auer found it an appealing challenge to get there. She arrived late on a Friday evening and was worried there may not be any space left in the campground, but to her surprise there was only one other camper. It seemed like a deserted town, so she went to the Keno City Hotel to get a drink and found about a dozen people there, almost all locals (half the town), buying rounds of beers, dancing and sharing stories. She decided to return to Keno, spend some time getting to know the place, its history and the community, and explore through filming what is Keno’s raison d’être.

[ESP]
Desde que cerraron la mina de plata Elsa en 1989, la población de Keno City, Yukon, una comunidad que albergaba a muchos de sus mineros y trabajadores, se redujo a veinte habitantes. Pero a diferencia de muchas otras ciudades mineras fronterizas, este pequeño asentamiento al final del camino desafió el abandono completo.

Mientras busca la razón de ser de Keno, esta película explora la dinámica del estilo de vida fronterizo, la preservación cultural y el apego al lugar, dibujando un retrato de un pueblo casi fantasma y la comunidad responsable de su renacimiento. A través de observaciones detalladas e históricas, “Keno City of Silver” conecta también el colapso de la industria minera de la plata con la historia de la filmografía, estableciendo analogías entre el pasado de Keno y el de la fotografía basada en la plata y la llegada de la era digital.

La artista descubrió la ciudad de Keno hace unos años mientras viajaba por todo el territorio del Yukón. Keno está a 500 kilómetros de la ciudad más cercana y casi no hay otras ciudades en el medio, por lo que Auer encontró un desafío atractivo el lograr llegar hasta allí. Llegó tarde un viernes por la noche y le preocupaba que no quedara espacio en el campamento, pero para su sorpresa, solo había otro campista. Parecía una ciudad desierta, así que fue al Hotel Keno City para tomar una copa y encontró a una docena de personas, casi todas locales, comprando rondas de cervezas, bailando y compartiendo historias. Decidió regresar a Keno, pasar un tiempo conociendo el lugar, su historia y la comunidad, y explorar a través de la filmación de cuál es la razón de ser de Keno.

[CAT]
Des que van tancar la mina de plata Elsa el 1989, la població de Keno City, Yukon, una comunitat que albergava a molts dels seus miners i treballadors, es va reduir a una vintena d’habitants. Però a diferència de moltes altres ciutats mineres frontereres, aquest petit assentament al final del camí va desafiar l’abandonament complet.

Mentre busca la raó de ser de Keno, aquesta pel·lícula explora la dinàmica de l’estil de vida fronterer, la preservació cultural i l’afecció al lloc, dibuixant un retrat d’un poble gairebé fantasma i la comunitat responsable del seu renaixement. A través d’observacions detallades i històriques, “Keno City of Silver” connecta també el col·lapse de la indústria minera de la plata amb la història de la filmografia, establint analogies entre el passat de Keno i el de la fotografia basada en la plata i l’arribada de l’era digital.

L’artista va descobrir la ciutat de Keno fa uns anys mentre viatjava per tot el territori del Yukon. Keno està a 500 quilòmetres de la ciutat més propera i gairebé no hi ha altres ciutats en el medi, per la qual cosa Auer va trobar un desafiament atractiu el aconseguir arribar-hi. Va arribar tard un divendres a la nit i li preocupava que no quedés espai al campament, però per la seva sorpresa, només hi havia un altre campista. Semblava una ciutat deserta, així que va ser a l’Hotel Keno City per prendre una copa i va trobar a una dotzena de persones, gairebé totes locals, comprant rondes de cerveses, ballant i compartint històries. Va decidir tornar a Keno, passar un temps coneixent el lloc, la seva història i la comunitat, i explorar a través de la filmació de quina és la raó de ser de Keno.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies

Aquest lloc web fa servir galetes per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies

This website uses cookies so that you have the best user experience. If you continue browsing you are giving your consent for the acceptance of the aforementioned cookies and the acceptance of our cookies policy

ACEPTAR
Aviso de cookies